vrijdag 22 augustus 2014

Tutorial fotolijstje polaroid

Om het vakantiegevoel vast te houden heb ik een klein projectje om te delen met jullie.
Van vakantiefoto's kan ik altijd zo genieten. Die heerlijk bruine koppies, terugdenken aan alle leuke dingen en avonturen en het gevoel van niks hoeft.
Om dat gevoel vast te houden, haakte ik een lijstje voor om een polaroid foto. Hang je favoriete vakantiekiek op, thuis, op je werk, in de auto, waar dan ook.  Je zal zien dat je elke keer weer vrolijk wordt als je er naar kijkt.


Wat heb je nodig?

Een restje dorps Paris
Haaknaald 4
Wat lint,knoopjes of vilt om mee te versieren.
Grote naald 

Een polaroid foto ( als je die niet hebt, kan je een gewone foto op maat knippen. Het is dan wel slim om er voor de stevigheid een kartonnetje achter te plakken. De maat van mijn polaroid is 8,5x5,5 cm.)

Haak eerst een ketting van 10 lossen met 1 keerlosse


Toer 1-16 haak 10 halve stokjes en 1 keerlosse
Toer 17 haak 10 halve stokjes, vervolgens 8 lossen ( waarvan de 8e losse een keerlosse is) haak 7 halve stokjes terug op de lossenketting. Hecht af met een halve vast op toer 17


Hecht de draad aan aan de andere kant, haak 8 lossen en haak 7 halve stokjes terug op de lossenketting. Hecht weer af met een halve vaste op toer 17. Het lijkt een beetje op een konijn zo :)


Naai de lange uitsteeksels aan de onderkant van je haakwerkje vast. Je ziet de vorm van het fotolijstje al.


Kijk of je foto past.


Vervolgens naai je ze zijkanten dicht met een overslagsteek.


Nu is je lijstje al klaar! Dat ging super snel hè!!


Het ophanglusje maak je zo : de draad rechts boven aanhechten, een ketting van 14 lossen haken en de draad links boven met een halve vaste afhechten. Werk de draadjes netjes weg.

Nu kan je het lijstje versieren,

Met bloemen


Knoopjes


Lint


Het is allemaal leuk!

Uiteindelijk zijn dit mijn lijstjes geworden


Nog even nadenken waar ik ze ga hangen....




Ik ben benieuwd wat jullie maken!




















Geen opmerkingen:

Een reactie posten