dinsdag 18 november 2014

Tutorial super snelle ster

Mijn nicht E. vroeg me hoe ik de sterretjes haakte die ik jullie van de week liet zien.


Ik beloofde haar het patroon te sturen. Omdat ik alleen een schema had moest ik het uitschrijven.
En als ik dan toch bezig ben, deel ik het graag ook met jullie :).

Wat heb je nodig?


Garen een bijpassende haaknaald en een naald.

Begin met een magische ring.


Als je niet weet hoe een magische ring moet, kan je dat makkelijk opzoeken op YouTube. Maar je kan ook 4 lossen haken en deze met een halve vaste tot een rondje maken.

Toer 1: maak 5 vasten in de ring, voeg samen met een halve vaste in de eerste vaste.




Toer 2: 
Begin met 3 lossen en 2 stokjes in de eerste steek, 1 losse



*3 stokjes in de volgende steek- 1 losse*
Herhaal het gedeelte tussen de ** nog 3 keer
Voeg samen met een halve vaste in de 3e losse van de eerste 3 lossen van deze toer.


Toer 3: sla 1 steek over en maak een halve vaste in de tweede steek.
Sla weer een steek over en maak nu in de eerste 1 losse-ruimte van toer 2 achtereenvolgens                2 stokjes-1 dubbel stokje-3 lossen- 1 dubbel stokje-2 stokjes.


* Sla 1 steek over en maak in de volgende steek een halve vaste, sla weer een steek over en haak in de volgende 1 losse-ruimte weer 2 stokjes-1 dubbel stokje-3 lossen-1 dubbel stokje- 2 stokjes*
Herhaal het gedeelte tussen de ** nog 3 keer. Eindig met een halve vaste in de zelfde steek als de eerste halve vaste van toer 3.


En klaar is de ster :)
Ik hoop dat jullie de uitleg duidelijk vinden, als je nog vragen hebt, stel ze gerust :)

Met een lossenketting als lusje kan je van je ster een hangertje maken, of haak er een aantal en maak er een slinger van. Leuk voor in de kerstboom, of voor aan je lamp......


Fijne dag!













1 opmerking: