zondag 19 april 2015

Tutorial knikkerzak

Op de valreep van dit weekend heb ik toch nog de tutorial van de knikkerzak voor jullie.
Mijn oudste zocht neongroen en zwart uit (heel verrassend, hahaha, niet)


Ik heb geen  foto's gemaakt, ik haakte het grootste deel in de auto en dat geeft niet zulke duidelijke of mooie foto's. Maar heel moeilijk is deze knikkerzak ook niet.

Je hebt nodig:

Lekker dik garen, mijn garen kocht ik bij de Action
Haaknaald 12
Grote naald


1. Begin met zwart, maak een magische cirkel en haak hier 6 vasten in (als de magische cirkel niet lukt, haak dan 2 lossen en haak 6 vasten in de 2e losse vanaf de haaknaald).
2. 2 vasten in elke vaste (12)
3. 2 vasten in elke 2e vaste (18)
4. 2 vasten in elke 3e vaste (24)
5. 2 vasten in elke 4e vaste (30)
6. 2 vasten in elke 5e vaste (36)
7. 2 vasten in elke 6e vaste (42)
8. Haak een vaste in elke vaste, maar alleen door de voorste lus (42) sluit vanaf deze toer elke toer met een halve vaste.
9 - 19. Haak een vaste in elke vaste en sluit de toer af met een halve vaste (42)
20. haak 2 vasten in elke vaste en sluit af met een halve vaste (82)

Werk de draadjes netjes weg
Neem een dubbele draad en rijg deze tussen toer 19 en 20 rondom. Dit is het koordje om de knikkerzak te sluiten. Leg in beide uiteinden een dubbele knoop om te voorkomen dat de draad terug schiet.

En dan, vullen maar die knikkerzak :)
Hopelijk blijft het lang knikkerweer!

Fijne dag!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten